Spreker over taboes en inclusie / Marketing Director Coloplast / Apotheker
Filip de Groeve werd geboren in Aalst (België) en studeerde af als apotheker, maar werd al vroeg in zijn carrière verliefd op marketing. Als marketeer en people manager voor farmaceutische firma’s mocht ie tal van consumer campagnes opzetten. Filip verliet met zijn gezin België en verhuisde naar Turkije, Duitsland en uiteindelijk Nederland. In zijn internationale loopbaan zijn vooral de vele gesprekken over “zwangerschap en vrouw zijn” in Iran, Rusland, Turkije en Kenya bijgebleven.
TaBOOH
In zijn wervelende keynote ‘taBOOH’ neemt Filip je mee op een reis door veelvoorkomende taboes aan de hand van humor en bizarre feiten. Hij overhandigt je drie sleutelwoorden en de perfecte gespreksstarters om taboes te doorbreken. Wees voorbereid, want na deze keynote zal geen taboegesprek nog hetzelfde zijn.
Topics Filip de Groeve
Op de werkvloer leven nog veel taboes die vooral vrouwen benadelen: menstruatie, menopauze, loon, … In de maatschappij zorgen medische taboes zoals incontinentie en een stoma voor onnodig veel schaamte. Filip wil van zijn publiek taboestrijders maken door praktische tips mee te geven, maar ook door de perfecte gespreksstarters mee te geven. En praten is nodig! Immers: “taboes blijven leven, als je ze doodzwijgt!”
Heb je interesse om Filip de Groeve te boeken voor jouw bijeenkomst of event? Stuur een berichtje naar jesse@zorgsprekers.nl!